L'església romànica de sant Sadurní

Al segle XI la població de Castellví creix i sorgeix la necessitat de fer una nova església més pròxima al poble: Sant Sadurní de Castellví de la Marca, on actualment hi ha el cementiri. Es documenta al 1065, tot i que la part més antiga que es conserva es consagra al 1101. Es tracta d’una nau romànica orientada a llevant, coberta amb volta de canó i acabada amb un absis decorat amb faixes llombardes.

Al segle XIV, s’hi construeix una altra nau annexa d’estil gòtic, que comunica amb la primera per dos arcs ogivals. Aquesta segona nau disposava de cor, sobre una volta estrellada que es presenta com la més treballada del temple. Al segle XVII s’obren tres capelles més a aquesta nau gòtica, i una d’elles acull a partir del segle XVIII l’advocació de la Mare de Déu del Castell.