El Castellot

El Castell de Castellví de la Marca, conegut popularment com El Castellot, està situat a 469 metres sobre el nivell del mar. Avui ens resta una torre defensiva del segle X, de base circular, amb els fonaments del que possiblement vàren ser les estances annexes a la torre de vigilància.

A la mateixa època i al costat de la torre, es construeix la capella de Sant Miquel, amb altars dedicats a Sant Pere i Sant Julià. Al segle XIII (1293) a més, s’hi documenta un altar sota l’advocació de la Mare de Déu, que posteriorment passarà a ser la patrona de Castellví. La tradició explica que la imatge de la Mare de Déu del Castell es va trobar a la cova del Castellot entre el segles XI i XII, situada a les penyes que aguanten la fortalesa.

Com a lloc curiós i molt especial, cal destacar el cucó, un forat d’on hi brolla aigua ubicat al peu del Castell i que, es diu, quan més se n’hi treu més n’hi surt.

Construint...