L'arxiu parroquial de les nostres parròquies

L’arxiu de les parròquies de Castellví de la Marca té dos fons: el fons de la parròquia de Santa Maria de la Múnia i el fons de la parròquia de Sant Sadurní.

La parròquia de Santa Maria i la de Sant Sadurní formen una unitat parroquial que comparteixen rector, però cadascuna manté la seva independència l’una de l’altra.

La parròquia de Sant Sadurní fou erigida el segle XI, i se sap de l’existència d’un arxiu parroquial molt complet, però durant la persecució religiosa esdevinguda durant la Guerra Civil Espanyola (1936-1939) l’arxiu parroquial va ser completament destruït (tan sols resta un document anterior, guardat fora de l'arxiu durant la destrucció. La resta de la documentació custodiada en aquest arxiu parroquial continua a partir de l’any  1939.

La parròquia de Santa Maria de La Múnia fou erigida com a tal l’any 1916, però de la mateixa manera que va passar en el cas anterior, l’arxiu també va ser totalment destruït durant la crema d’arxius eclesiàstics de 1936. Per tant, ens trobem que el primer document data de 1939.

Podem dir que es tracta de dos arxius diferents que fins als anys 90 anaven per separat però que des de llavors, van units.

Essent com és un arxiu eclesiàstic, es tracta d'un arxiu obert al públic, obert a consulta per a tothom qui hi estigui interessant. Si desitgen consultar aquest arxiu, cal posar-se en contacte amb el rector de les parròquies.